Aankomende concerten:
8 november 15.00 : Najaarsconcert in het teken van Lev Theremin

Dit jaar speelt Arnhem Sinfonietta een extra bijzonder najaarsconcert, volledig in het teken van het leven van Lev Theremin en zijn uitvinding. De theremin, een wonderlijk elektronisch muziekinstrument staat natuurlijk centraal in het concert. Samen met de solist, Thorwald Jørgensen, nemen we een auditieve en visuele reis door het leven van Theremin. Op het programma staan onderandere de bekende Vocalise van Rachmaninov en het concert voor theremin en orkest van Anis Fuleihan.
Thorwald Jørgensen studeerde Klassiek Slagwerk in Utrecht en Tilburg. Na zijn studie legde hij zich toe op het bespelen van de theremin. Thorwald Jørgensen treedt op als solist met orkesten in binnen- en buitenland.
Meer informatie vind u HIER.
Kaarten voor het concert op 8 november in Musis kunt u bestellen via de website van Musis,
Vacature
Op dit moment is er een vacature voor: Klarinet.
Voor Voor tutti-violisten is altijd plek.

Over Arnhem Sinfonietta:

Arnhem Sinfoniëtta is het grootste niet-professionele symfonieorkest in Arnhem en ruime omstreken.
Het orkest werd op 1 oktober 1945 opgericht als AKU- kamerorkest, werd later omgedoopt in Enka Orkestvereniging en nog later in AKZO Symfonie Orkest. Sinds 1993 staat het orkest los van AKZO.
Bekijk en beluister het orkest in het filmpje De Proloog dat werd gemaakt door Muziektheater De Plaats voor de productie “Arnhem, de opera”, in juni/juli 2018.

Arnhem Sinfoniëtta bestrijkt een breed muzikaal terrein: van barokmuziek, symfonische werken en opera tot hedendaags repertoire. Het orkest geeft jaarlijks meerdere concerten in Arnhem en omgeving. Aan onze concerten werken regelmatig anderen mee: solisten van naam, jonge talenten, koren en zelfs dansers.
Op dit moment zijn er vacatures voor contrabas, altviool en viool. Speel je bas, viool of altviool en ben je geïnteresseerd om een keer mee te spelen, neem dan contact op met het bestuur via info@arnhem-sinfoniëtta.nl.

